Постинг
22.06.2016 23:31 -
БИТИЕ 1:9-13 ВЪТРЕШЕН СМИСЪЛ (27 - 29)
27. Стих 9. И рече Бог: да се събере водата, що е под небето, на едно място, и да се яви суша. Тъй и стана. След като е известно, че има и вътрешен, и външен човек, и че истината и доброто се вливат във външния човек от вътрешния човек, или по-точно - от Господ чрез вътрешния човек, въпреки че това не изглежда така, тогава истината и доброто, или по-точно, знанията за истината и доброто във възраждащия се човек, се събират в паметта му и се подреждат в нея сред неговите знания; защото, каквото и да се промъкне в паметта на външния човек, без значение дали то е природно, духовно или небесно, пребивава там като памет-знание и, следователно, е дадено от Господ. Тези знания са "водите, събрани на едно място", които са наречени "морета", а самият външен човек е наречен "суша", а после - "земя", както в това, което следва.
28. Стих 10. Сушата Бог нарече земя, а събраните води - морета. И видя Бог, че това е добро. Обичайно е в Словото "водите" да обозначават знанията [cognitiones et scientifica], и, следователно, "моретата" да означават събирането на знания. В Исаия:
Земята ще бъде пълна с познаване Господ, както водите пълнят морето (Исаия 11:9).
И в същия пророк, където става дума за липсата на знания:
И водите в морето ще изчезнат, и реката ще пресъхне и изсъхне; и реките ще спаднат, и каналите египетски ще станат маловодни и ще изсъхнат (Исаия 19:5-6).
В Агей, където се говори за Новата църква:
Ще потреса небе и земя, море и суша; ще потреса всички народи, - и ще дойде Желаният от всички народи; ще изпълня тоя дом със слава (Агей 2:6-7).
И относно човека в процеса на възраждане, в Захария:
Тоя ден ще бъде едничък, известен само на Господа; нито ден, нито нощ; само привечер ще се яви светлина. В оня ден живи води ще потекат от Йерусалим, половината им в източното море, и половината им в западното море (Захария 14:7-8).
Също и при Давид, където се описва опустошеният човек, който ще бъде възроден и ще почита Господ:
Господ слуша бедните и не пренебрегва Своите затворници. Да Го възхвалят небеса и земя, морета и всичко, що се движи в тях (Псалтир 68:34-35).
Че "земята" обозначава някой, който получава, се вижда в Захария:
Господ, Който разпростря небето, основа земята и образува духа на човек вътре в него (Захария 12:1).
29. Стихове 11, 12. И рече Бог: да произведе земята злак, трева, що дава семе по свой род и подобие, и плодно дърво, що дава според рода си на земята плод, чието семе си е в него. Тъй и стана. И произведе земята злак, трева, що дава семе по свой род и подобие, и плодно дърво, що дава на земята плод, чието семе си е в него според рода му. И видя Бог, че това е добро. Когато "земята" или човекът е така подготвен да приеме небесни семена от Господ, и да произведе нещо, което е добро и истинно, тогава Господ прави така, че нещо нежно да поникне, и то е наречено "злак"; после - нещо по-ползотворно, което отново ражда семе в себе си, и е наречено "трева, що дава семе"; и накрая - нещо добро, което става плодотворно, и е наречено "плодно дърво, чието семе си е в него", всяко от тях според собствения си род. Човекът, който бива възраждан, е първо от такова качество, че си въобразява, че доброто, което върши, и истината, която говори, са от него самия, докато всъщност всяко добро и всяка истина са от Господ, така че, който и човек да предполага, че те са от самия него, той все още не е добил живота на истинската вяра, който въпреки това по-късно може да получи; а човек все още не може да повярва, че доброто и истината са от Господ, защото той е още в подготвителен етап за приемане на живота на вярата. Този етап тук е представен от неодушевени предмети, а последващият етап, който е живот на вярата - от одушевени предмети.
Господ е, Който сее семето, "семето" е Неговото Слово, а човекът е "земята", Както Той Самият е заявил (Матей 13:19-24, 37-39; Марк 4:14-21; Лука 8:11-16). Със същата цел Той дава и следното описание:
Царството Божие прилича, както кога човек хвърли семе в земята, и спи, и става нощ и ден; а как пониква и расте семето, той не знае. Защото земята сама по себе си ражда първом злак, после клас, след туй пълно зърно в класа (Марк 4:26-28).
Под "царството Божие", в универсален смисъл, се разбира универсалното небе; в по-тесен смисъл - истинската църква на Господ; и в най-тесен смисъл - всеки човек на истинската вяра, или този, който е възроден чрез живота на вярата. Поради това такъв човек е наречен още "небе", защото небето е в него; и по същата причина - "царство Божие", защото царството Божие е в него, както Самият Господ учи в Лука:
А попитан от фарисеите, кога ще дойде царството Божие, отговори им: царството Божие няма да дойде забелязано, и няма да кажат: ето, тук е, или: на, там е. Понеже ето, царството Божие вътре във вас е (Лука 17:20-21).
Това е третият пореден етап от възраждането на човека, който е етап на покаяние, и както другите, водещ от сянка към светлина, или от вечер към сутрин; ето защо е и казано (стих 13), "биде вечер, биде утро - ден трети".
28. Стих 10. Сушата Бог нарече земя, а събраните води - морета. И видя Бог, че това е добро. Обичайно е в Словото "водите" да обозначават знанията [cognitiones et scientifica], и, следователно, "моретата" да означават събирането на знания. В Исаия:
Земята ще бъде пълна с познаване Господ, както водите пълнят морето (Исаия 11:9).
И в същия пророк, където става дума за липсата на знания:
И водите в морето ще изчезнат, и реката ще пресъхне и изсъхне; и реките ще спаднат, и каналите египетски ще станат маловодни и ще изсъхнат (Исаия 19:5-6).
В Агей, където се говори за Новата църква:
Ще потреса небе и земя, море и суша; ще потреса всички народи, - и ще дойде Желаният от всички народи; ще изпълня тоя дом със слава (Агей 2:6-7).
И относно човека в процеса на възраждане, в Захария:
Тоя ден ще бъде едничък, известен само на Господа; нито ден, нито нощ; само привечер ще се яви светлина. В оня ден живи води ще потекат от Йерусалим, половината им в източното море, и половината им в западното море (Захария 14:7-8).
Също и при Давид, където се описва опустошеният човек, който ще бъде възроден и ще почита Господ:
Господ слуша бедните и не пренебрегва Своите затворници. Да Го възхвалят небеса и земя, морета и всичко, що се движи в тях (Псалтир 68:34-35).
Че "земята" обозначава някой, който получава, се вижда в Захария:
Господ, Който разпростря небето, основа земята и образува духа на човек вътре в него (Захария 12:1).
29. Стихове 11, 12. И рече Бог: да произведе земята злак, трева, що дава семе по свой род и подобие, и плодно дърво, що дава според рода си на земята плод, чието семе си е в него. Тъй и стана. И произведе земята злак, трева, що дава семе по свой род и подобие, и плодно дърво, що дава на земята плод, чието семе си е в него според рода му. И видя Бог, че това е добро. Когато "земята" или човекът е така подготвен да приеме небесни семена от Господ, и да произведе нещо, което е добро и истинно, тогава Господ прави така, че нещо нежно да поникне, и то е наречено "злак"; после - нещо по-ползотворно, което отново ражда семе в себе си, и е наречено "трева, що дава семе"; и накрая - нещо добро, което става плодотворно, и е наречено "плодно дърво, чието семе си е в него", всяко от тях според собствения си род. Човекът, който бива възраждан, е първо от такова качество, че си въобразява, че доброто, което върши, и истината, която говори, са от него самия, докато всъщност всяко добро и всяка истина са от Господ, така че, който и човек да предполага, че те са от самия него, той все още не е добил живота на истинската вяра, който въпреки това по-късно може да получи; а човек все още не може да повярва, че доброто и истината са от Господ, защото той е още в подготвителен етап за приемане на живота на вярата. Този етап тук е представен от неодушевени предмети, а последващият етап, който е живот на вярата - от одушевени предмети.
Господ е, Който сее семето, "семето" е Неговото Слово, а човекът е "земята", Както Той Самият е заявил (Матей 13:19-24, 37-39; Марк 4:14-21; Лука 8:11-16). Със същата цел Той дава и следното описание:
Царството Божие прилича, както кога човек хвърли семе в земята, и спи, и става нощ и ден; а как пониква и расте семето, той не знае. Защото земята сама по себе си ражда първом злак, после клас, след туй пълно зърно в класа (Марк 4:26-28).
Под "царството Божие", в универсален смисъл, се разбира универсалното небе; в по-тесен смисъл - истинската църква на Господ; и в най-тесен смисъл - всеки човек на истинската вяра, или този, който е възроден чрез живота на вярата. Поради това такъв човек е наречен още "небе", защото небето е в него; и по същата причина - "царство Божие", защото царството Божие е в него, както Самият Господ учи в Лука:
А попитан от фарисеите, кога ще дойде царството Божие, отговори им: царството Божие няма да дойде забелязано, и няма да кажат: ето, тук е, или: на, там е. Понеже ето, царството Божие вътре във вас е (Лука 17:20-21).
Това е третият пореден етап от възраждането на човека, който е етап на покаяние, и както другите, водещ от сянка към светлина, или от вечер към сутрин; ето защо е и казано (стих 13), "биде вечер, биде утро - ден трети".
Путин с нова санкция-този път от самия Ш...
Румен Радев няма да бъде никакъв политич...
Подкрепяната безрезервно от Запада днешн...
Румен Радев няма да бъде никакъв политич...
Подкрепяната безрезервно от Запада днешн...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 2840