Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.03.2014 18:51 - ГОСПОДИ, ПОМИЛВАЙ МЕ!
Автор: pristan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 212 Коментари: 0 Гласове:
7



Започвам да не знам...
Всъщност, никога не съм знаел...
Изглежда, че преди само съм си мислел, че знам...

Аз копнея, но не знам по какво.
И това често ме измъчва.

Светът е твърде голям,
Животът - твърде необятен...
Каквото и да поискам в този свят, е твърде малко за мен и твърде за кратко.
Аз искам ПОВЕЧЕ,
но аз не познавам това "повече".

Понякога аз виждам в Жената това "повече". Но не мога да видя Жената в жените. И нямам претенции за това, защото и себе си не мога да нарека Мъж, достоен за Жена.

И все пак, понякога аз усещам Жената в стих, песен, музика, филм, в женския образ... И там, където ребрата ми се съединяват с гръдната кост, нещо започва да набъбва, да натежава. Някакъв гълъб започва да пърха и да разпъва гърдите ми, да търси свобода.
Чувство някакво, готово да прегърне нещо ЦЯЛО, нещо... като самото него...
Но то не намира този обект на прегръдка. То е породено, натежава, иска да се освободи, да се излее, но няма къде, няма в какво. Този свят е твърде тесен и твърд за него.

Някъде, някога, то е изкристализирало в песен, музика... Сега тя поражда чувството в моето сърце и то изкристализира в този текст, например. Този текст може да породи това чувство у някого другиго и тогава то ще изкристализира в друга форма...

Но докога така?
Това чувство принудително се свива и изкристализира в груби форми за собствена утеха, защото не намира Себе си никъде, за да се прегърне. То поражда формите и формите пораждат него, но при това остава една дълбока, мъчителна, с нищо незадоволяема жажда -

жаждата за Любов,
жаждата за Себе си.

Всяка форма, колкото и красива да е тя, е само страдание, само копнеж на Любовта по Себе си.

О, Любов, къде да Те срещна?
Нима за това има място и час?
Нима има очи, през които да не гледаш?
Как попаднах в това състояние, как попаднах в състоянието да не виждам Себе си, когато се прегръщам?
Как стигнах до тук, да пия вода, а да изгарям от жажда?

О, чувство мое, по какво копнееш ти?
Нима ще намериш това, което те изпълва...
нима ще намериш това, което да изпълниш в този свят?

О, Любов, по Теб копнея аз!
Копнея аз по Себе си.
Копнея, но не знам по какво,
защото не познавам Теб, Която ме изпълваш;
защото не познавам Себе си, Който те изпълва.

Господи, помилвай ме,
защото страшен е огънят на неутолимата жажда!




Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: pristan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 425907
Постинги: 376
Коментари: 419
Гласове: 2840
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930