Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.05.2022 09:25 - Думи за живот: Мир
Автор: pristan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 493 Коментари: 1 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Мир

 

     За мир жадува твоята душа – за онзи мир, който светът не може да даде!

     Но само след безстрашно водена борба ще познаеш този мир, към който напразно се стремиш, докато все още се боиш да встъпиш в борбата. – – –

     Върнеш ли се обаче при себе си като победител, нищо вече не може да смути твоя мир! – – – – –

     Мнозина се заблуждават, че когато дойде краят на борбата им, те ще са постигнали мира.

     Това е глупава илюзия, защото краят на борбата може да се окаже гибелен за теб, ако не си разбрал, че никоя борба не бива да бъде прекъсвана, само и само за да се постигне мир! – –

     Никой още не е успявал да извоюва истински мир, ако не е бил изпълнен с твърдата воля да завърши борбата само като победител!

     Копнежът за мир е голямо изкушение и горко на онзи, който му се поддаде!

     Той го превръща в беззащитна плячка на невидимите му врагове и в безпомощна жертва на техния произвол, докато съпротивата му, дори да не се увенчае с победа, би поставила в негова служба оръжията на неговите врагове…

     Ето защо, искаш ли мир, не оставяй да ти отнемат смелостта да се бориш и не спирай борбата, докато твоите вътрешни врагове сами не те помолят за мир! – – –

     Едва тогава ще можеш да се радваш истински на своя мир! –

     Преди това умората от борбата ще те доведе само до привиден мир, а онова, което си мислиш, че си постигнал по този начин, ще те изправи пред един-единствен избор: или да останеш завинаги роб на своите врагове, или да подемеш нова борба, в която може би ще съумееш да се пребориш така, че да заслужиш лаврите на победителя

     Много пъти вече са ти давали погрешни съвети и са ти казвали, че всеки, който иска да стигне до мен, трябвало да търси единствено мира. – –

     Аз обаче искам дейни бойци и достоен за презрение в моите очи е мир, който не пада от дървото на съдбата като зрял плод на сурова борба. В такъв мир аз виждам само безразсъдство, защото по-скоро бих могъл да те спася след претърпяно поражение в борбата, отколкото ако напуснеш бранното поле поради липса на смелост. – – –

     Героите на голямата борба, за които аз се превърнах във вечен мир, умееха да се борят до последната капка кръв, останала в жилите им, и наистина: те извоюваха победата, макар често да изглеждаше, че са само жертви на водените от тях борби. – – – – –

     Само така искам да те видя и теб един ден като победител!

     Само така трябва да намериш вечния мир в мен! – – –

     За мен мирът означава увереността на оногова, който си е извоювал правото да бъде сигурен, че нищо вече не може да го предизвика на борба!

     Мирът е просто онзи покой в самите нас, който е наградата и въодушевяващата цел на всички вътрешни борби!

     Мирът е свобода от всяка принуда за водене на нови борби!

     Мирът за мен е извоюваната власт над всичко, което е било дотогава враг и противник!

     Само който е намерил такъв мир в самия себе си, може да намери своя вечен мир в мен! – – –

     За него аз ще бъда крепостната стена на мира му! – – – –

     Той ще постигне в мене онзи мир, който „светът“ не може да даде, – мира, постиган единствено от онези, които, удържали победа в самите себе си, съумяват накрая да извоюват и мен! – – – – – – – – – – – –




– – – – – – –
Източник: "Думи за живот"
Автор: духовно име – Bo Yin Ra
            светско име – Йозеф Антон Шнайдерфранкен (1876 – 1943)
Издател: ИК "ИРИС-95", 1996 г.
Преводач: Борис Стоянов




Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. batogo - "За мен мирът означава уве...
08.05.2022 11:23
"За мен мирът означава увереността на оногова, който си е извоювал правото да бъде сигурен, че нищо вече не може да го предизвика на борба!

Мирът е просто онзи покой в самите нас, който е наградата и въодушевяващата цел на всички вътрешни борби!

Мирът е свобода от всяка принуда за водене на нови борби!

Мирът за мен е извоюваната власт над всичко, което е било дотогава враг и противник!

Само който е намерил такъв мир в самия себе си, може да намери своя вечен мир в мен! – – –

За него аз ще бъда крепостната стена на мира му! – – – –

Той ще постигне в мене онзи мир, който „светът“ не може да даде, – мира, постиган единствено от онези, които, удържали победа в самите себе си, съумяват накрая да извоюват и мен! – – – – – – – "
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pristan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 426124
Постинги: 376
Коментари: 419
Гласове: 2840
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930