Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.05.2022 09:19 - Думи за живот: Борба
Автор: pristan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 177 Коментари: 1 Гласове:
4

Последна промяна: 06.05.2023 14:39


Борба

 

     Знай: макар и единен в себе си, аз съм първопричината за една вечна борба!

     Всичко, което се домогва до мен, може да ме постигне само чрез борба. – –

     Само като награда за удържаната в борбата победа ще можеш да ме извоюваш!

     Аз самият оставам винаги недокоснат от тази борба, защото в мен няма място за противопоставяне!

     Който все още е принуден да се бори, не е стигнал още при мен

     Ала как би могъл да ме намериш в себе си, ако не съумееш да надвиеш в себе си всичко, което ме скрива от теб?! –

     Без борба не ще можеш да отстраниш нито едно от препятствията, изправени на твоя път!

     Ти трябва да излезеш победител от тази борба, за да не остана аз вечно недостижим за теб! – –

     Това ще бъде борба, която наистина изисква да напрегнеш всичките си сили!

     Това ще бъде борба, за която е нужна всичката ти издръжливост!

     Това ще бъде борба, в която не бива да даваш признаци на умора, преди да си удържал крайната победа

     Ти не ще можеш да извоюваш победата, ако не си готов да напрегнеш всичките си сили, за да подчиниш на волята си всяко появило се на твоя път препятствие! –

     В тази борба не бива да се стремиш да убиваш, защото убитото от теб носи в себе си сили, които – ако съумееш да ги подчиниш на волята си – ще ти помогнат да извоюваш крайната победа. – –

     Мнозина са се захващали вече да водят тази борба, но твърде скоро мъжеството им ги е напускало и те са сключвали примирие с всеки, който е излизал насреща им…

     Така сразени, те са се оттегляли назад, заявявайки на всички, които искали да се борят: „Невъзможно е да се удържи победа в тази борба!“

     Ала по всяко време е имало неколцина, които са съумявали все пак да извоюват победата и да се завърнат, увенчани с вечнозелените лаври на победителя. –

     И тебе искам да те видя като победител!

     Послушай съвета ми: не забравяй никога по време на борбата, че всичко, което стои насреща ти, само дебне кога ще те напусне волята за победа!

     Досега не е побеждаван нито един борец, който не е бил преди това напуснат от тази воля…

     Може да претърпиш многобройни поражения, но крайната победа няма да ти убегне, стига да не те напусне безвъзвратно волята за победа, която всъщност е вяра в неминуемата ти победа! – – –

     Всяка борба, която подхранва волята ти да убиваш, подклажда нови борби, макар и на първо време да излезеш победител в нея. – –

     Затова в тази борба не бива да се стремиш да убиваш!

     Твои най-верни слуги ще станат тъкмо онези сили, които си победил с неустрашимо мъжество в борба!

     Тогава те ще познаят в теб своя господар и ще ти бъдат послушни при всички изпитания.

     С тяхна помощ борбата за теб ще се превърне в игра и вече нищо не ще може да ти отнеме победата! – – –

     Не бива обаче да забравяш, че всички тези врагове, които трябва да превърнеш в свои слуги – че и борбата, и победата, и бойното поле, – се намират единствено в самия теб!

     Дори когато си мислиш, че борбата се води навън, истинското, решителното сражение трябва да се състои единствено в теб самия. – – – – –

     Ти си все още жертва на заблуда и си в плен на хиляди грижи, как да посрещнеш предизвикателствата на външния свят!

     Склонен си все още твърде много да надценяваш онова, което те гнети отвън и което сякаш удържа победа над теб!

     Все още губиш упование в себе си, щом нещо успее да те надвие отвън!

     О, дано най-сетне прогледнеш и разбереш, че всяка външна победа, както и всяко поражение във външния свят, не е нищо повече от глупава илюзия!

     Само онова, което заставиш да ти служи вътре в теб, ще бъде наистина надвито от тебе!

     Едва когато извоюваш победата вътре в себе си, ще мога да те призная за победител!

     Едва след такава победа в теб самия ще можеш да ме получиш като награда за спечелената борба! –

– – – – – – – – – – – –

     Няма да се дам на никого, който не ме е завоювал като награда за победата, постигната в борба!

     Евтино, лишено от стойност и лъжовно е всичко, което може да се придобие без борба!

     Всяка истинска ценност може да стане твоя само чрез борба! –

     Само като се бориш, ще можеш да извоюваш победата!

     Като победител трябва да се изправиш пред мен, ако искаш да спечелиш уважението ми, – аз мога да се съединя во веки само с такъв победител, който не се е побоял да влезе в борба! – –

     Така че бъди неустрашим и не бягай от борбата, победният изход от която ти обещава толкова голяма награда! – – – – –




– – – – – – –
Източник: "Думи за живот"
Автор: духовно име – Bo Yin Ra
            светско име – Йозеф Антон Шнайдерфранкен (1876 – 1943)
Издател:ИК "ИРИС-95", 1996 г.
Преводач: Борис Стоянов




Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. batogo - "Само онова, което заставиш ...
05.05.2022 07:40
"Само онова, което заставиш да ти служи вътре в теб, ще бъде наистина надвито от тебе!

Едва когато извоюваш победата вътре в себе си, ще мога да те призная за победител!

Едва след такава победа в теб самия ще можеш да ме получиш като награда за спечелената борба! –"
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pristan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 415751
Постинги: 376
Коментари: 419
Гласове: 2831
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031