Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.03.2021 17:05 - Смисълът на земния живот: Призив
Автор: pristan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 774 Коментари: 2 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Призив    

 

     Уморен си вече ти да търсиш, от самото търсене дори си уморен! –

     А тъй като никъде не си могъл да намериш онова, което си търсил, ти сега си склонен изобщо да се откажеш да търсиш! –

     Страната на Живите си искал някога да намериш ти, и Храма на Вечността!

     Но накъдето и да си насочвал своите стъпки, навсякъде е царувала – смъртта, и в съкровената Светая светих на всеки храм се е криел само един безсилен идол

     Повярвай ми, приятелю, невъзможно е било да не се умориш при такова търсене, както са се уморявали и безброй други, тръгнали някога, изпълнени с надежда и упование като теб!

     Не бива да бъдеш упрекван за това и слухът ти не бива да бъде сепван от тежки думи, защото не е твоя вината, че при тези далечни странствувания не си успявал да намериш онова, което с толкова горещ копнеж си търсил! – –

     Били са ти сочени пътища, по които твоите водачи никога не са вървели!

     Обещавали са ти неща, които те самите никога не са намирали!

     Изпращали са те по пътеки, които те самите отдавна е трябвало да изоставят!

     А и как би могъл да постигнеш нещо там, където другите са преживявали само разочарование след разочарование, докато в своето изтощение не са решавали да се върнат назад, ако изобщо някога са поемали по посочения на самия тебе път!? –

     Как би могъл да стигнеш по такива пътища до така жадуваната от тебе цел!? –

 

     Ала недей да се сърдиш на онези, които са ти сочили погрешни пътища, тъй като и те самите не са били наясно, че не знаят верния път!

     Когато са ти казвали: – „Нататък, о, търсещи, трябва да тръгнеш“ или: – „Там, о, търсещи, е спасителният за тебе път!“ – повечето от тях са били убедени, че ти дават добър съвет…

     Дори когато са ти сочили пътища, които те самите с разочарование са били вече отхвърлили, те пак са вярвали, че може би на теб ще се удаде онова, което за тях самите се е оказало непосилно…

     А ако наистина си бил подведен от някой жаден за власт фантазьор или пък от измамник, който много добре е съзнавал, че те тласка по погрешен път, – благодари тогава на Небето, че си се избавил от тази тирания, – но не се превръщай в съдник, защото онзи, когото искаш да съдиш, отдавна се е самоосъдил чрез своите собствени постъпки! – –

     И недей се оплаква от съдбата, че не ти е дала досега възможност да намериш онова, което търсиш, не отправяй сурови упреци и към себе си за това, че някога си тръгнал на път, изпълнен с толкова светли надежди! –

     Какво ще ти помогнат оплакванията и проклятията?! –

 

     Щом тези думи са попаднали в ръцете ти, нямаш вече абсолютно никакво основание да проклинаш досегашните си заблуди!

     Защото знай: – от този ден нататък твоят път ще бъде благословен и ти няма да се луташ вече по пътищата на заблудата!

     Тук към тебе се обръща човек, който наистина познава пътя към Действителността!

     Тук към тебе се обръща човек, който наистина може да ти покаже този път и е готов да ти го покаже, за да стигнеш най-после до така горещо жадуваната цел! – –

     Последвай ме, и с всяка своя крачка ще чувствуваш как укрепва твоята сила, която ще ти позволи да издържиш до крайната цел!

 

     Не аз съм те търсил и не на мене трябва да благодариш, че си ме намерил!

     Твоето собствено търсене, тъй дълго време следвало погрешни пътища, най-после е вече свободно, след като, уморен от него, си го изоставил…

     И освободено, днес то ти разкрива онова, което е било досега скрито за теб…

     Единствено твоята воля да търсиш те е довела по необходимост до мен! – –

     Не са били напразни досегашните ти търсения по измамни пътища! –

     Не напразно си следвал учения, които не биха могли никога да те доведат до целта ! –

     Където и да си търсил, – твоите търсения непрекъснато са усилвали способността ти да търсиш, също както електрическият ток се усилва по пътя си през бобината, и днес, когато си бил вече убеден, че всичките ти търсения заслужават само проклятие, ти най-после получаваш онова, на което не си дръзвал вече да се надяваш! – – –

     Там, откъдето всички ние, живеещите на тази земя, водим – съзнателно или несъзнателно – своето начало, във все същия духовен живот, там именно бе съзряна твоята неволя и там се знае как да бъде превъзмогната тя…

     Аз съм ти пратен и ти си ме намерил само защото аз наистина мога да ти помогна и защото никой друг през твоите земни дни не би могъл да ти окаже същата помощ

     Не от мен зависи, че нещата стоят така, – а не мога и да променя нещо, което не съм отредил самият аз, така че напразни биха били твоите усилия да нарушиш царящия тук порядък – напразно ще се озърташ за помощ от другаде

     Мене си призовал ти, без да ме познаваш! – –

     Моето слово те достига, без да съм чувал нищо за теб! – –

     Ти не си още в състояние да разбереш кой се обръща към теб с тези думи, и аз съвсем не ти се сърдя, ако след толкова разочарования и горчив опит ти все още се колебаеш дали да последваш моя глас! –

     Ти приличаш на човек, който, залутан в непрогледна нощ, чува зова на опитния и вещ водач, но изпълнен със страх и подозрителност, отначало не му се доверява, тъй като на това място са ставали не един грабеж и не едно убийство…

     Аз също щях да се колебая, ако бях на твое място!

 

     Ала виж: – аз не очаквам от теб нищо друго, освен – като непрестанно внимаваш къде стъпваш – да следваш светилника, който нося пред теб!

     Така ти сам ще можеш много лесно да виждаш накъде те водя. –

     Откъде самият аз зная верния път и защо единствен аз мога днес да ти го покажа – тези въпроси на първо време не бива да те смущават!

     Задоволи се засега с това, че веднага ще можеш да видиш как проправеният от мене път те предпазва от объркване!

     Колкото и често да са те лъгали преди: – сега, повярвай ми, няма да бъдеш излъган!

     Още след първите стъпки ще ти бъде вече ясно, че по моя път никога не ще станеш жертва на измама!

     До днес ти може би си си въобразявал, че имаш право да се надсмееш над всеки, който би ти казал, че е възможно да има човек, знаещ пътя към Истината и готов да те поведе по този път…

     Днес обаче ти стоиш пред този човек!

     Решавай сам дали искаш да ме последваш!

     Решавай сам, – защото от теб единствено зависи, – дали си готов да си направиш труда да постигнеш най-после така желаната висша цел на своите въжделения!




– – – – – – –
Източник: "Смисълът на земния живот"
Автор: духовно име – Bo Yin Ra
            светско име – Йозеф Антон Шнайдерфранкен (1876 – 1943)
Издател: АПИС, 1993
Преводач: Борис Стоянов




Гласувай:
3



1. batogo - !!!:))) Чест и почитания за мъдрата, истинна публикация, Пристан!
19.03.2021 09:15
Тя е като прокраднал се лъч светлина по време на буря, а който съумее да я улови, задържи в себе си и осъзнае, ще може да загърби страховете си, да осмисли житейския си път и да го следва без страх, с воля и вяра в Божият Промисъл!
Бъди благословен, приятелю!
цитирай
2. pristan - "Лъч светлина по време на буря"
19.03.2021 23:43
Да, Огнян, точно си го казал!

"Ти не си още в състояние да разбереш кой се обръща към теб с тези думи..."
Bo Yin Ra е настоявал да не бъде отъждествяван от тези, които искат да се поучат от думите му, с неговото тленно земно тяло. В книгите си той не се уморява отново и отново да повтаря, че човек трябва да търси в собствените си най-дълбоки глъбини. Но това спускане е опасно без опитен водач, защото заблудата дебне на всяка крачка. Bo Yin Ra е водач, който познава Пътя чак до вътрешността на Храма, ето защо той може да обещае:
"...проправеният от мене път те предпазва от объркване!"
"...сега, повярвай ми, няма да бъдеш излъган!"
"...по моя път никога не ще станеш жертва на измама!"
"...знай: – от този ден нататък твоят път ще бъде благословен и ти няма да се луташ вече по пътищата на заблудата!"
Ако човек наистина иска да намери себе си, ако наистина търси Истината, ако наистина копнее за лицето Божие и не се задоволява с удобните, опияняващи дрънкулки на традициите, тогава той неизбежно попада в "бурята", в ужасния мрак на собственото си невежство; има чувството, че му е невъзможно да намери вярна пътека...
И ето – лъч! Това е голяма скъпоценност! Само който отчаяно не я е търсил, той не може да я оцени.
Да има кой да ти каже: "Стъпи тук, а сега – тук, и ще пристигнеш!"

Ето защо обичам толкова това учение, оставено ни като наследство в слово: защото то наистина отговори на въпросите ми, очерта ми верния път и заедно с това ми показа колко малко все още съм готов да поема истински по този път. Но много по-спасително е да знаеш колко малко си готов, отколкото да сънуваш, че летиш по Пътя...

Бъди благословен, Огнян, и нека всяка твоя крачка те води право към онова твое най-висше щастие, което ти е отредено отвеки в Бога!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pristan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 425809
Постинги: 376
Коментари: 419
Гласове: 2840
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930