Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.09.2022 08:48 - Думи за живот: Упование
Автор: pristan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1625 Коментари: 1 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Упование

 

     Ти ще постигнеш всичко, което искаш да постигнеш, стига да имаш упование в моето слово!

     Много неща си искал вече да постигнеш, но усилията ти са оставали безуспешни, защото упованието ти е било твърде повърхностно. – –

     Твоето упование трябва да пусне корен в най-дълбоките недра на съзнанието ти, така че никакво изпитание да не може да го изтръгне оттам! –

     Трябва да го оградиш със защитен плет като дърво, което очакваш да ти роди скъпоценен плод, за да не могат дивите животни да изгризат младото стъбло и така да спрат растежа му!

     Трябва своевременно да окастриш всички прекомерно избуяли филизи, за да може стъблото да се подхрани с цялата сила на почвата и да не бъде лишено от нищо, което му е нужно, за да укрепне. –

     Но и след като дървото на твоето упование извиси могъщо разклонения си ствол, – след като короната му се е вече пищно разлистила, – ти трябва като добър градинар винаги да внимаваш всички излишни клонки да бъдат изрязвани навреме, за да не бъдат силите на дървото отклонявани от неговите хранителни плодове и то да може скоро да те зарадва с обилна реколта. – –

     Ако често пъти досега си смятал, че упованието ти е отивало напусто, нека ти кажа, че ти явно не си полагал достатъчно грижи първо да го укрепиш и развиеш, преди да очакваш от него плодове! –

     Ако си честен пред самия себе си, ще трябва да си признаеш, че си се уповавал, така да се каже, „само за опит“, и че си взел преднамереното, изкуствено подклаждано чувство на една едва ли не вироглава сигурност за онова безгранично упование, за което си чувал, че можело да те дари с магическа сила…

     Този вид „упование“ обаче е самонадеяна дързост, която не може да ти донесе нищо добро! –

 

     Искаш ли великото упование, за което говоря тук, да пусне наистина корени в теб, да се развие и укрепне, ще трябва да се пазиш от всякакви глупави илюзии и желания, защото тук трябва да прояви своето действие нещо действително, а това не би могло да стане, докато химеричните построения на твоето въображение стесняват пространството му в теб! –

     Знай, че упованието, което искам да видя в теб, следва непоколебим закон и никакъв произвол не е в състояние да го накара да прояви действието си, докато не зачиташ неотменно присъщата му закономерност – все едно дали съзнаваш постъпките си, или не! –

     А и не бива да очакваш това велико упование изведнъж да пусне здрави корени и да достигне пълна зрелост в теб!

     Подобно на всичко останало, което искаш да извикаш на живот в обвързаното си с времето съществувание, то също има нужда от време за своето развитие и ти ще трябва да усмириш всички прибързани желания, които само биха му попречили! – –

     Като начало пробуди в себе си всички сили на чувствителността си, за да предусетиш по този начин онова, което трябва да се роди в теб!

     Появи ли се у теб макар и само предчувствие за него, задръж здраво така постигнатото и постави всичките си мисли в служба на възвишения си стремеж да предпазиш от увреждане така предусетения зародиш!

     Не оставяй да мине нито ден, без да приобщаваш все отново и отново към съзнанието си онова, което ти се е удало вече да предусетиш, и се пази от всяка помисъл на усъмняване, защото тя ще се опита като пърхаща птица да унищожи крехкия зародиш преди още той да е пуснал корени в най-съкровените ти недра!

     Не оказвай съпротива на това негово вкореняване, а разкопавай сам духовната почва в себе си, предоставяйки на росата на Милостта грижата в нея да проникнат коренчетата, които трябва да подхранват твоето упование! – –

     Тогава ще видиш как то бавно ще израства все по-силно и по-крепко, но ще трябва, както вече ти казах, да внимаваш да не му напакостят дивите животни и да не изсмучат силите му избуялите филизи…

     Едва след като твоето упование се развие и укрепне, тогава чак ще трябва да провериш дали наистина си отгледал онова благородно растение, за чиито плодове жадуваш. – –

     Сигурен отговор на този въпрос ще получиш само ако го отправиш към собствените си най-съкровени дълбини, – оттам ще придобиеш увереността, че наистина имаш правото да очакваш благородни плодове, освен ако още от самото начало не си посадил във вътрешната си почва само кълна на своите необуздани щения. – – –

     Докато не получиш потвърждение от най-дълбоките си недра, че упованието ти обещава благородни плодове, откажи се, воден от мъдра скромност, да очакваш плодове! – – –

     Досега си служих все с образи, но и без образи и символи трябва да можеш да разбереш какво искам да кажа…

     И тъй, слушай и претегляй в сърцето си:

     Една извечна сила трябва да прояви в теб своето действие!

     Тази сила ти можеш да пробудиш само чрез онази вътрешна нагласа, която човешката реч нарича „упование“. – –

     Не става въпрос да вярваш сляпо, че едно или друго твое желание непременно ще се изпълни, стига само да имаш упование в неговото изпълнение!

     Нещо по-голямо се иска от теб, – нещо по-голямо ще трябва да постигнеш! –

 

     Искам да ми се довериш без уговорки, а такова абсолютно упование предполага също така да предоставиш единствено на мен изпълнението на своите желания. – –

     Само ако повериш единствено на мен изпълнението на желанията си, можеш да очакваш с пълна увереност, че аз действително ще се постарая да ги изпълня! – – –

     Не си мисли, че трябва да ми даваш указания как точно да ги изпълня!

     Само аз зная как да сторя това и дали изпълнението им ще бъде благотворно за теб! –

     Пак аз единствен зная по какъв начин могат да бъдат изпълнени тези желания, така че да не влязат в противоречие с върховния Закон в мен! – –

     Единствено и само аз зная със сигурност кога ще дойде време да бъдат изпълнени твоите желания, доколкото те могат да бъдат желателни и за мен! – – –

     А успееш ли да постигнеш изпълнението им по друг начин, чрез увъртане и хитрост, бъди сигурен, че това в крайна сметка ще ти донесе само беди и ще те накара да прокълнеш деня на тяхното изпълнение! –

     Довери ми се така, както трябва да ми се довериш: – с безусловно упование, и можеш да бъдеш сигурен, че аз ще сторя всичко за твоето добро и за доброто на другите!

     Не ми се сърди, ако изпълня желанията ти не както си очаквал!

     Не ми се сърди, ако не изпълня нещо, което ти се е струвало толкова лесно изпълнимо, нито дори ако осъществя точно обратното на очакваното от теб „изпълнение“! – –

     Търпеливо изчакай развитието на събитията и едва тогава съди дали съм пренебрегнал благото ти, или тъкмо за твое добро съм предизвикал друг ход на нещата, за да постигна по този начин крайната цел на твоите въжделения! –

     Безрезервното упование в мен изисква да запазиш доверието си в мен дори когато избраният от мене начин да откликна на желанията ти не отговаря в своята премъдрост на онова, което си очаквал! –

     Довери ми се и в този случай, и в края на краищата ще прозреш, че желанията ти наистина се изпълняват, макар пътят към тяхното изпълнение да ти се струва понякога като безцелно лутане или да поставя упованието ти на тежко изпитание! – – –

     В повечето случаи ще установиш все пак, че желанията ти се изпълняват незабавно, стига да са съобразени с границите, обуславящи хода на всички реални процеси, и стига ти самият да си се погрижил да бъдат спазени всички предпоставки, необходими за изпълнението им. –

     Аз, разбира се, не бих се захванал да ги изпълнявам по начин, различен от твоите очаквания, ако самото естество на твоите желания не ме принуди да постъпя така!

     Знай обаче, че не бива да се отдаваш на упованието си в мен, преди аз самият да съм ти дал право на такова упование чрез вдъхнатата ти от мен вътрешна увереност! – –

     Тази вътрешна увереност ще почувствуваш с пълна сигурност, щом укрепиш достатъчно в себе си онази вътрешна нагласа, която те предпазва от всевъзможни глупави илюзии и се проявява с достатъчно реална сила, за да служи като здрава опорна точка на моята собствена сила…

     Преди това обаче трябва да си се домогнал вече до прозрението, че се нуждаеш постоянно от моята сила, – че ти можеш да бъдеш само опорната точка, в която да се прояви моята сила, пребиваваща неизменно в теб. – – –

 

     Трябва ти самият да укрепнеш вътрешно и да се проникнеш с упование в самия себе си, преди да си позволиш да вложиш упованието си в мен! –

     Ти ще можеш да се уповаваш на мен в същата степен, в която и аз мога да се уповавам на теб, понеже си изпълнен с доверие в самия себе си! – – –

 

     Към такова именно упование нека поведе словото ми твоята душа!

     Такова упование трябва да намери почва и храна в теб!

     Изпълнен с такова упование, ти наистина ще постигнеш всичко, което искаш да постигнеш с цялата си воля! – – – – – – – – – – – –




– – – – – – –
Източник: "Думи за живот"
Автор: духовно име – Bo Yin Ra
            светско име – Йозеф Антон Шнайдерфранкен (1876 – 1943)
Издател: ИК "ИРИС-95", 1996 г.
Преводач: Борис Стоянов




Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. batogo - !!!:))) Чест и почитания за отправените чрез теб послания, Христо!
22.09.2022 08:48
"Трябва ти самият да укрепнеш вътрешно и да се проникнеш с упование в самия себе си, преди да си позволиш да вложиш упованието си в мен! –

Ти ще можеш да се уповаваш на мен в същата степен, в която и аз мога да се уповавам на теб, понеже си изпълнен с доверие в самия себе си! – – –"

Който има очи ще види и който има уши, ще чуе, който има душа и сърце, ще почувства, който има Дух и разум, ще осъзнае тези Вечни Истини, приятелю...

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pristan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 415573
Постинги: 375
Коментари: 419
Гласове: 2831
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031