Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.04.2022 08:46 - Думи за живот: Деяние
Автор: pristan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1315 Коментари: 1 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Деяние

 

     Изпълнен с копнеж в безсънните си нощи, ти ме зовеш и очакваш да те чуя…

     Зная за твоя зов и искам да ти се притека на помощ, само че ти отблъскваш все още ръката ми, очаквайки помощ от други!

     Ти наистина търсиш мен, но не ме познаваш и очакваш вместо мен да намериш някой друг, отговарящ на образа, който всесилната ти фантазия си е изградила за мен…

     Ах, да можех само да приема образа на твоите мечти, та да познаеш най-после кой пристъпва към теб! – –

     Но аз съм вечно неизменен, едновременно закон на самия себе си и следствие от своя закон, така че оставам постоянно онзи, който съм – недосегаем от всяко пламенно желание за промяна. – – –

     Ще трябва ти самият да измениш образа, който си си създал за мен там, където творецът си ти! –

     Иначе няма никога да ме познаеш и аз ще трябва да остана чужд за теб, – – аз, който съм ти най-близкият, тъй като ти ме криеш в себе си. – – – – –

     Самия себе си криеш ти от мен, за да си създадеш кумир, в който си въобразяваш, че си ме намерил!

     Глупостта те държи в плен, макар в теб да се таи цялата премъдрост на света! – – –

     Възможно е наистина глупостта на други да те държи окован, но единствен ти самият можеш да разбиеш стягащите те окови!

     Докато не си готов да ме познаеш такъв, какъвто аз от веки съм в самия себе си, ще ме търсиш във всички космични простори и пак няма да ме намериш! – –

     Колкото и жарко да е изпълващото те въжделение, то няма да ти помогне с нищо, защото дори когато откликвам на копнежа ти, аз си оставам чужд за теб, като непознат, когото подминаваш без капчица внимание…

     Ще трябва първо да промениш из основи създания от тебе образ, ако искаш той наистина да носи моите черти! – –

     Ще трябва да научиш очите си да виждат наистина по друг начин, ако искаш да ме познаеш такъв, какъвто аз от веки и во веки съм! – –

     Знай: аз самият съм силата на своя закон и не мога да избягам от себе си, дори любовта ми към теб да ме подтикнеше да се откъсна от своето Битие, за да ти донеса спасение! – – –

     Но тъй като те обичам, волята ми не иска търсенията ти да блуждаят все по лъжливи пътища, – затова чуваш днес моя глас като гласа на оногова, когото още не познаваш…

     Аз искам, разбира се, да бъда твой спасител и освободител, само че ти самият трябва да поискаш действително да се изпълнят тези мои думи. – –

     Ти самият трябва да забравиш всеки образ, за да се доближиш до дейната Действителност, и всичко родено от въображението ти трябва да оцениш като чисто заслепление. – –

     Трябва най-после да разбереш, че не са могли да ме познаят ония, които са те учили и които са ти наговорили толкова нелепи неща за мен, понеже са ме виждали като един от тях, само че по-могъщ и по-велик както в светостта, така и в прегрешението, – защото ако бях наистина такъв, какъвто те ме представяха, подобна рожба на заблудената фантазия би се превърнала неизбежно в свой собствен противник и би се намирала във вечна борба със самата себе си. . . . . . .

     Аз обаче съм вечно един, обоснован в самия себе си, и нищо в мен не може да ми се противопостави!

     Чуй: аз съм деяние от най-висок порядък! – – –

     Аз самият съм за себе си действие и цел!

     Аз самият съм за себе си начало и следствие! – – – – – – – – – – – –

     Не твоят търсещ копнеж ще те доведе до мен, иначе отдавна щеше да си ме намерил в себе си! –

     Само чрез дейни усилия ще успееш да ме намериш в себе си и никакви терзаещи въжделения на тревожните ти нощи няма да ме направят така същностно познаваем за теб, както едно-единствено будно деяние, в което търсенията ти са устремени наистина към мен! – – –

     Не си въобразявай обаче, че деянието ти може само по себе си да ме направи познаваем за теб!

     Трябва добре да прецениш последиците от твоето деяние и дали то действително и несъмнено може да те доведе там, накъдето те тласкат устремените ти към мене търсения. – –

     А добиеш ли веднъж увереност, че волята ти е на прав път, не се колебай повече и не пропускай благословения час, който те е заварил готов за решително действие!

     В будно деяние ще се срещнеш тогава в себе си с мен и ще бъдеш съединен с мен в самия себе си! –

     В будно деяние самият аз искам да преживея себе си в тебе, когото обичам! –

     В будно деяние нека станеш мой знак и мое свидетелство! –

     Така искам да те усъвършенствувам в теб: – защото единствено в мен можеш да постигнеш съвършенство! –

     Заченато от мен, нека от теб се роди деяние, и нека то продължи да действува творчески според повелята на моята вечна воля! –

     Ти самият трябва да се родиш в мен на свято рождество чрез своето будно, съзнателно желано, свободно и истински достойно за един свободен човек деяние! – –




– – – – – – –
Източник: "Думи за живот"
Автор: духовно име – Bo Yin Ra
            светско име – Йозеф Антон Шнайдерфранкен (1876 – 1943)
Издател: ИК "ИРИС-95", 1996 г.
Преводач: Борис Стоянов




Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. batogo - !!!:))) Благодаря ти за тези истинни и мъдри послания, което си публикувал, приятелю!
29.04.2022 18:28
" ...Но аз съм вечно неизменен, едновременно закон на самия себе си и следствие от своя закон, така че оставам постоянно онзи, който съм – недосегаем от всяко пламенно желание за промяна." – – –" В будно деяние ще се срещнеш тогава в себе си с мен и ще бъдеш съединен с мен в самия себе си!" – – – " Ти самият трябва да се родиш в мен на свято рождество чрез своето будно, съзнателно желано, свободно и истински достойно за един свободен човек деяние!"
Да пребъдат във всички ни!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pristan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 425491
Постинги: 376
Коментари: 419
Гласове: 2840
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930