Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.04.2019 20:16 - Книга за разговорите: Нощта на изпитанието
Автор: pristan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 252 Коментари: 2 Гласове:
2



 Нощта на изпитанието

 

     Това бе още по времето, когато бях само ученик на моя висок Гуру. –

     Това бе още по времето, когато трябваше тепърва да доказвам, че мога да стана „Брат“ на моя Учител…

 

     От дълбоки, безшумни бездни се струеше нощта.

     Долините се притаиха, а планините се възправиха сякаш за отбрана.

Свистейки, от високия, разреден въздух с тежък плясък на криле се спусна орел.

     Тогава около мен настана тишина, която накара кръвта ми да забучи в жилите като порой.

     Моят дух бе така препълнен с тегота, че никакви реки от мрачен ужас не биха могли да го изпълнят повече…

     Безтрепетна, луната се показа живо-оцепеняла иззад надвисналите от прокоба облаци като забулена хостия* на Разпети петък.

(* Хлебна таблетка като причастие (у католиците). – Б. пр.)

     Тялото ми тръпнеше с всичките си фибри и след всички преминали изпитания се чувствуваше на прага на унищожението…

     Сякаш нещо чудовищно и невидимо искаше да го удуши. – –

 

     Тогава очите ми станаха внезапно – по нов начин„зрящи“ и пред техния поглед застанаха същества от световете на разложението, – същества, на които безобразието не можеше да причини страдание, понеже те се смятаха, както чувствувах, за изключително красиви в своята неописуема грозота…

     Ужас и отвратителност се излъчваше от тях и през очите ми в моето сърце проникваха хиляди отровни стрели всеки път, когато гледците ми бяха принудени да срещнат техните плувнали в слуз погледи. –

     Те обаче се радваха на своята отвратителност и всяка нова рана, избликваща кръв от пронизаното ми със стрели сърце, ги изпълваше с чудовищна, противна сласт. –

     Искаше ми се да потъна в земята от тази разкъсваща ме болка или по-скоро да дам плътта си на вълците, отколкото да стана плячка на тези чудовища, – но земята не се отваряше да ме погълне и дори вълците бягаха далеч от това място на ужас…

     Моята душа стенеше в безименна мъка, а тялото ми се загърчи като настъпен червей…

 

     Тогава бесовете оголиха големите си, широки зъби, стърчащи от кървавите им морди, и плувналите им в слуз очи замятаха зелени отровни светкавици. – –

     А аз почувствах, че те вече ме смятаха за достатъчно слаб, за да им стана плячка, и още отсега се радваха на своята победа…

     И изправен пред неминуема гибел, аз усетих в себе си силата на отчаянието и им се противопоставих.

     Сграбчих първия от демоните, който бе най-близо до мен – на пипане той беше като студена, лепкава маса, – и въпреки почти непреодолимото си отвращение започнах да го душа, докато той не се свлече в краката ми.

     Тогава цялата сган, която ме беше наобиколила, се дръпна вцепенена от ужас назад, защото в лицето на един от тях аз ги бях надвил всичките.

     Изпълнени със страх, те се снишиха до земята и се мъчеха да избягват погледа ми.

     Колкото по-близо настъпвах към тях, толкова по-далеч от мен се дърпаха с най-голяма бързина те.

     А когато месецът избледня и на изток се зазори новият ден, тези отвратителни същества хукнаха, вкопчиха се едно в друго, извисиха се бавно над земята и се зареяха в простора като тъмна облачна лента.

     А аз почувствувах, че те явно не са далече от смъртта и едва ли ще могат вече да се спасят от унищожение.

     Тогава, кървавочервено, слънцето изгря над пламналото море и в неговата сияйна светлина тъмният облак се разтопи, разкъса се на златни ивици, за да изчезне накрая в златистобялата светлина. – –

     А пред мен изведнъж застана Учителят, протегна ми ръка, отправи изпълнения си с радост поглед към мен и каза:

     „Радвам се, че мога отново да те приветствувам в светлината на деня. – Големи грижи за теб изстрадах, но сега ти се утвърди пред междинния свят като негов повелител; сега ти можеш винаги да встъпваш без опасност в неговите полета и всички демони ще лягат послушно в краката ти! – – “




– – – – – – –
Източник: "Книга за разговорите"
Автор: духовно име – Bo Yin Ra
            светско име – Йозеф Антон Шнайдерфранкен (1876 – 1943)
Издател: Евразия-Абагар
Преводач: Борис Стоянов




Гласувай:
2



1. emelika - Междинният свят - непознатото измерение за обичайното възприемане
19.04.2019 21:12
Първото стъпало. Победа над полуразвъплатените същности на страхове - откъснати оръфани дрипи, с граничната сила на отчаянието. Но по-добре с безграничните сили на волята и вярата. Следва ново стъпало...
цитирай
2. pristan - "Следва ново стъпало"
20.04.2019 08:49
И след това още едно, и след това – още едно, и колкото пъти вдигнеш глава "нагоре", виждаш все нови и все по-високи и все по-съвършени стъпала, и така до безкрай... И това не го казвам аз.
Струва си да се поеме по този път!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pristan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 425023
Постинги: 376
Коментари: 419
Гласове: 2839
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930