Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.04.2019 09:10 - Книга за разговорите: Превращение
Автор: pristan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 270 Коментари: 1 Гласове:
4



 Превращение

 

     А друг път, по времето, когато бях още чела на моя мъдър Гуру, той ме поучи така:

     „Виж звяра с безброй многото глави!

     Ти си тръгнал да го унищожиш, ала на мястото на всяка отрязана от теб глава израства нова и те заплашва както преди. – –

     Който иска да убие този звяр, не бива да пролива кръвта му…

     Гледай да унищожиш звяра, като си дадеш вид, че му се подчиняваш!

     Бъди добър към звяра, – – защото накрая това непременно ще го погуби! – “

 

     – – И аз направих, както ме беше посъветвал, макар че тогава този съвет ми се струваше безсмислен…

     Дълго трябваше да бъда „добър“ към звяра, преди той да разбере: – „Ето тук един, който не се страхува от мене. – “

     Все отново и отново се опитваше той да ми внуши ужас, а звярът умееше да бъде „ужасен“. – – –

     Но най-после дойде денят, в който за последен път трябваше да бъда „добър“ към него, – повече от всякога преди това, – и звярът полегна изтощен настрана, и – – издъхна.

     Вълните на едно прадревно море отмиха неговия труп.

     – – От този ден моята душа почувствува, че е отхвърлила всяко подчинение.

     Сега аз витаех над своето тяло, или пък се скривах, когато исках, като охлюв в него. –

     Сега бях станал господар там, където преди бях слуга.

     – – И до мен стигна Гласът на Закона и рече:

     „Тъй като ти освободи онова, което в твоя род от самото начало на земята е било обвързано, занапред ще можеш да връзваш и развързваш всичко, което е от рода ти!“

     Така добих в ония дни силата да действувам като предводител на едно невидимо войнство…

     От оня ден нататък моите високи Братя казваха:

     „На Запад се е родил нов Учител! – Звездите на Запада не са още угаснали. – – –“

 

     От оня ден нататък ми беше вменен високият дълг сам сега да поучавам в разговори и чрез притчи за неща, които могат да се изложат с думи, и започнах да давам форма със собствени слова на онова, което Духът на Вечността ми даряваше в безсловесно прозрение и което бях преживял някога по своя път към Духа, доколкото имах правото да го споделям.

     Сега ми бе възложено да поведа и други към тях самите, тъй като бях постигнал в себе си „сигурно знание“. – – – – – –

     Аз давам, каквото имам да дам, и по оня начин, по който мога да го дам.

     В книгите си не поставям нито една-единствена дума, която да не е била най-внимателно претеглена. –

     Често може на някое място да възникне въпрос, който да намери своя отговор едва на друго място, но нека се има предвид, че при тези неща съществува твърда граница на позволените отговори и тя не бива никога да бъде престъпвана. – –




– – – – – – –
Източник: "Книга за разговорите"
Автор: духовно име – Bo Yin Ra
            светско име – Йозеф Антон Шнайдерфранкен (1876 – 1943)
Издател: Евразия-Абагар
Преводач: Борис Стоянов




Гласувай:
4



1. emelika - Такъв е истинският Учител
14.04.2019 21:04
Bo Yin Rа никога не е създавал верски общества, нито пък е насърчавал основаването на такива и е молил съпричастните с учението му да не се опитват преднамерено да създават негови нови последователи.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pristan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 415511
Постинги: 375
Коментари: 419
Гласове: 2831
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031