Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.06.2016 16:42 - "НЕБЕСНИ ТАЙНИ" ТОМ 1 (1 - 5)
Автор: pristan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 395 Коментари: 0 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Емануел Сведенборг

НЕБЕСНИ ТАЙНИ
ТОМ 1
(Номера 1 - 1113)



БИТИЕ 1

1. От буквалния смисъл на Словото на Стария Завет никой не би се досетил някога, че тази част на Словото съдържа дълбоки небесни тайни, и че всичко в нея, както изобщо, така и в частност, има отношение към Господ, Неговия рай, църквата, религиозната вяра и към всичко, свързано с тези предмети; защото от буквата или от буквалния смисъл всичко, което някой може да види, е, че - общо казано - написаното там има отношение само към външните обреди и постановленията на Еврейската църква. Но все пак, истината е, че навсякъде в Словото на Стария Завет има вътрешни предмети, които никога и никак не прозират във външните, с изключение само на някои, които Господ разкри и обясни на Апостолите; като например това, че жертвоприношенията означават Господ; че Ханаанската земя и Йерусалим означават Божието небе - поради което са наречени небесен Ханаан  и Йерусалим - и че раят има подобно значение.

2. Християнският свят, обаче, и днес все още е в дълбоко неведение за факта, че всички неща в Словото, както изобщо, така и в частност, дори и най-малките подробности в него чак до най-миниатюрната йота обозначават и обгръщат в себе си духовни и небесни предмети; ето защо на Стария Завет се обръща толкова малко внимание. Но това, че Словото е наистина от такова естество, може да се разбере от едничкото съображение, че бидейки на Господ и от Господ, то по необходимост съдържа в себе си такива предмети, които принадлежат на небесата, църквата и религиозната вяра, и ако не беше така, то нито би могло да бъде наречено Слово Господне, нито би могло да се каже, че има някакъв живот в него. Защото, от къде идва неговият живот, освен от онези неща, които принадлежат на живота, или което ще рече, от факта, че всичко в него, както изобщо, така и в частност, има отношение към Господ, Който е Самият Живот; така че всичко, което не е във вътрешна връзка с Него, не е живо; и наистина може да се каже, че всеки израз в Словото, който не Го обгръща в себе си, което ще рече, който няма по своя собствен начин отношение към Него, не е Божествен.

3. Без такъв живот, Словото, що се отнася до буквата, е мъртво. Случаят в това отношение е същият, какъвто е и при човека, който - както е известно в християнския свят - е както вътрешен, така и външен. Когато бъде отделен от вътрешния човек, външният представлява само тяло и, следователно, е мъртъв; защото вътрешният човек, бидейки душа, е този, който е жив и който е причина външният да бъде такъв. Така е и със Словото, което по отношение единствено на буквата е като тяло без душа.

4. Докато умът се придържа единствено към буквалния смисъл, за никого не е възможно да види, че в него се съдържат вътрешни предмети. Така, в първите глави на Битие нищо друго не се открива от буквалния смисъл, освен че става въпрос за сътворението на света, и за Едемската градина, наречена рай, и за Адам, първия създаден човек. Кой предполага, че тук има и нещо друго? Но на следващите страници ще бъде напълно установено, че написаното там съдържа тайни, които не са били разкривани никога досега; и че всъщност, първата глава на Битие във вътрешния си смисъл се отнася като цяло до новото сътворение на човека, или, до неговото духовно възраждане, а по-конкретно - до най-древната църква; и това се постига по такъв начин, че няма и най-малко изразче, което да не представя, обозначава и обгръща в себе си тези неща.

5. Че нещата са точно такива, за никого не е възможно да узнае, освен от Господ. Затова ще си позволя предварително да кажа, че по Господнята Божествена милост ми беше дадено в продължение  на няколко години и до сега да бъда постоянно и без прекъсване в компанията на духове и ангели, които чувам да говорят и на които говоря. По този начин ми беше дадено да чувам и виждам чудни неща в другия живот, които никога преди това не са идвали до знанието на нито един човек, нито пък в представите му. Бях инструктиран относно различните видове духове; относно състоянието на душите след смъртта; относно ада или за печалното състояние на невярващите; относно рая или за блаженото състояние на вярващите; и особено относно учението за вярата, което е признато в универсалното небе; за които предмети, по Господнята Божествена милост, ще бъде казано повече на следващите страници.




Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: pristan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 415996
Постинги: 376
Коментари: 419
Гласове: 2833
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031