Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.02.2016 21:14 - "ПЕСЕН ЗА МАХАМУДРА" - ПУСТОТАТА
Автор: pristan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 239 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 08.02.2016 21:22


Ако си посетител, попаднал първо на този пост и той ти допадне, предлагам ти да прочетеш и предишните, със заглавие "Песен за Махамудра"



Махамудра е преживяване на нищото - просто ти не си. А щом като не си, тогава кой страда? Кой изпитва болка и се терзае? Кой се депресира и е тъжен? И кой е щастлив и блажен? Буда казва, че ако се чувстваш блажен, пак ще станеш жертва на страданието, защото все още те има. Когато не си, напълно не си, абсолютно не си, тогава няма страдание и няма блаженство - и това е всъщност истинското блаженство. Тогава не можеш да отстъпиш. Да постигнеш пустотата означава да постигнеш всичко.

Всички мои усилия с теб също са насочени към това да те доведат до пустотата, да те доведат до пълния вакуум.

Първото нещо, което трябва да разбереш е, че концепцията за аз-а е създадена от ума, в теб не съществува никакъв аз.

Човекът е точно като лука. Снемаш пластове от мисли, от чувства и накрая - какво намираш? Едно нищо! Това нищо няма нужда от опора. Нищото съществува от само себе си.

Това е крайното постижение, състоянието на Махамудра, защото само в това състояние можеш да изживееш връхната точка на насладата от единението с целостта.

Цялото няма никакви граници. Ти трябва да станеш като цялото - само тогава може да има среща, сливане. Когато си празен, ти нямаш граници, изведнъж ти ставаш цялото. А когато си - ти оставаш едно грозно его. Когато не си, ти имаш целия простор на съществуванието, което твоето същество да бъде.

Но това са противоречия. Така че постарай се да разбереш: стани поне малко като Наропа, иначе тези думи и символи няма да ти донесат нищо. Слушай ме с упование. И когато казвам слушай с упование, това значи, че аз съм го изживял. Това е така, аз съм свидетел, аз свидетелствувам за него, така е. Ти можеш да говориш за нещо, което не е, а можеш да не си способен да изразиш нещо, което е. Аз свидетелствувам за това, но ти ще си способен да ме разбереш, само ако си Наропа, ако слушаш с упование.

Аз не преподавам доктрини. Не би ме интересувал Тилопа, ако това не беше също мое собствено преживяване. Тилопа го е казал добре:

Пустотата не изисква никаква опора,
Махамудра почива върху нищо.

На нищото се основава Махамудра. "Махамудра" буквално означава "велик знак" или "върховен жест", последното, което можеш да имаш, отвъд което нищо не е възможно. Махамудра се основава на нищото. Бъдеш ли нищо, ще постигнеш всичко. Изчезнеш ли - ще се превърнеш в пълнотата. Тук капката изчезва, а там се появява океан.

Не се привързвай към себе си - това е, което си правил през всичките си минали животи: вкопчен, страхуващ се, че ако не се привържеш към егото, погледнеш надолу: там е бездънна пропаст...

Ето защо ние прилепваме към незначителни неща, съвсем обикновени неща и не се отделяме от тях. Прилепването показва само, че осъзнаваме огромната пустота вътре в нас. Нещо се нуждае от прилепване, но твоето прилепване е твоята самсара, то е твоето нещастие. Отпусни се в бездната. И веднъж щом го направиш, се превръщаш в самата бездна. След това няма никаква смърт, защото може ли бездната да умре? След това няма никакъв край, защото как може едно нищо да свърши? Нещото може да свършва, трябва да свършва, само нищото може да продължава вечно. Махамудра почива върху нищото.

Махамудра почива върху нищо.
Без полагане на никакво усилие,
а оставайки свободен и естествен...

И в това е целият метод на Тилопа и целият метод на Тантра: Без да правиш усилие... защото, ако правиш усилие, егото ти се засилва. Ако правиш усилие, се включваш ти.

Какво иска да каже Тилопа с думите "отпуснат и естествен"?




следва...




съставено от "Тантра - висшето разбиране", беседи на Ошо върху "Песен за Махамудра" от Тилопа




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: pristan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 423137
Постинги: 376
Коментари: 419
Гласове: 2839
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930