Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.10.2014 11:42 - За трудността да бъдеш човечен
Автор: pristan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 736 Коментари: 3 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Лесно е да призовеш за човечност, като напишеш книга, разказ или стих; като напишеш и изпееш песен, като заснемеш филм, като нарисуваш картина, като издигнеш монумент; като публикуваш статия в някой блог… като направиш нещо, което другите да видят. Лесно е да застанеш на трибуната, да те виждат, да те чуват, да те слушат… Чувстваш се добре. В очите на другите ти си добър човек, и не само добър – ти си над тях, ти си пред тях – така говориш в сърцето си: аз съм по-добър, по-знаещ, по-можещ, по-силен, ето защо те трябва да ме следват.

Това е лесно, лесно е да призовеш. Трудно е да бъдеш.

Трудно е да бъдеш човечен. Затова и призоваваш. Това, което липсва в теб, копнееш да видиш отвън. Когато трепериш от студ, търсиш топлина. Когато ти липсва човечност, призоваваш другите да бъдат човечни, че да вземеш малко от тях. Призоваваш за човечност, че да кажат другите „той е човечен”, но само себе си лъжеш ти.

Като останеш сам със себе си, трепериш, затова хващаш перото. Вдъхновение ли, по-скоро – страх. Защо те е страх да останеш сам, мълчаливо да си живееш, без призив към хората за човечност? Защото съдиш по себе си. Ако всички са като мен, казваш си, аз съм в голяма опасност, светът е жесток, трябва да призова за човечност, защото иначе хората ще ме унищожат.

Но единственият начин да направиш този свят по-добър е ти да станеш по-добър, по-човечен. Защото само ти си този, над когото наистина можеш да имаш абсолютна власт, чак до смърт.

Думите ти карат хората да кимат мъдро и да си казват „и ние искаме да сме на трибуната и да водим, да бъдем слушани; и ние искаме да призоваваме”. Но свят, пълен с призоваващи жестоки хора, не ползва добре никого.

Но, ако ти наистина решиш да бъдеш човечен и поемеш отговорността за човечността на света единствено върху твоите собствени плещи, от теб ще се излъчва Сила, която, без да кажеш дори и дума, ще прониква в хората около теб и ще ги просветлява.

Но това е трудно. Призивът е лесен и обира евтината слава. Делото е трудно и остава безславно в този свят. То може да бъде вършено и довършено единствено от онзи, за когото значение има само Любовта.




Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. anin - Здрасти! Добре казано,
29.10.2014 19:02
Ей за това си ми любимеца!
~*~
цитирай
2. hloris - Ами да...
30.10.2014 11:37
то и в Библията е казано:
"По делата им ще ги познаете."
"Това,което върши дясната ръка,не трябва да го знае лявата."

Истинската помощ е безкористна,дадена от сърце,и не чака никаква отплата.
цитирай
3. dika999 - ...
06.11.2014 22:40
Не е лесно да застанеш на трибуната пред всички. А това, че си застанал там не те прави по-умен, по-знаещ или по-можещ. И не съм съгласна, че всички ги е страх да останат насаме с тишината и от страх хващат перото.

Единственото, но най-важно с което съм съгласна е човечността. Липсата на такава, в голям процент от хората. И че за малките, дори за големите прояви на човечност, любов, състрадание- за тях не се говори- а се действа. А този, който действа от човечност- той не търси в делата си слава :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pristan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 424937
Постинги: 376
Коментари: 419
Гласове: 2839
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930